ΕΙΣΟΔΟΣ

Σύνδεση Εγγραφή

Login to your account

Username *
Password *
Remember Me

Create an account

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Name *
Username *
Password *
Verify password *
Email *
Verify email *

ΒΑΣΙΚΟ ΜΕΝΟΥ

Ψηφιακή Υπογραφή


 

  1. Διαδικασία έκδοσης ψηφιακής υπογραφής (pdf)
  2. Διαδικασία ψηφιακής υπογραφής αρχείου (pdf)
  3. Πλατφόρμα υπογραφής αρχείου

 

ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΥΠΟΓΡΑΦΕΣ

Απλοποίηση διαδικασιών έκδοσης

μέσω Portal.olomeleia.gr

                                           

Η Ολομέλεια των Προέδρων των Δικηγορικών Συλλόγων, σε συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και τον Πάροχο έκδοσης Ψηφιακών Υπογραφών, προχώρησαν στην αναβάθμιση και απλοποίηση των διαδικασιών χορήγησης Ψηφιακής Υπογραφής στους δικηγόρους η οποίες ενεργοποιήθηκαν στις 3/6/2025.

               Οι δικηγόροι μπορούν να αποκτήσουν δωρεάν τα άυλα ψηφιακά πιστοποιητικά, με την ταυτοποίησή τους και διαβίβαση των στοιχείων τους μέσω ΟΠΣ Ολομέλειας.

  • Με την είσοδο στο portal.olomeleia.gr από το κεντρικό μενού επιλέγουμε: «Υπηρεσίες για Δικηγόρους  Αίτηση χορήγησης Ψηφιακού Πιστοποιητικού»
  • Το ΟΠΣ Ολομέλειας με την συναίνεση του Δικηγόρου διαβιβάζει τα στοιχεία του στην Αρχή Εγγραφής και προ συμπληρώνουν την φόρμα
  • Ο δικηγόρος αφού συμπληρώσει στη φόρμα «στοιχεία δικαιούχου» τουλάχιστον τα υποχρεωτικά πεδία (* )επιλέγει Υποβολή και εμφανίζεται ενημέρωση για επιβεβαίωση του email του χρήστη.
  • Ο χρήστης λαμβάνει στο mail που δήλωσε «επιβεβαίωση διεύθυνσης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου» στο οποίο θα πρέπει να πατήσει τον σύνδεσμο Σελίδα Εισόδου
  • Όταν ολοκληρωθεί η επιβεβαίωση, ο δικαιούχος συμπληρώνει το επιθυμητό username που θα χρησιμοποιεί για την εγκεκριμένη ηλεκτρονική του υπογραφή καθώς και την επιθυμητή μέθοδο λήψης OTP (One Time Password):

ΠΡΟΣΟΧΗ:

Το username μπορεί να αποτελείται από λατινικούς χαρακτήρες, αριθμούς και τα σύμβολα . και -. Θα πρέπει να ξεκινάει υποχρεωτικά με κάποιο λατινικό χαρακτήρα και να μην τελειώνει με κάποιο σύμβολο. Θα πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 4 χαρακτήρων και να μην ξεπερνάει τους 20.

Ο δικαιούχος επιλέγει ως μέθοδο ταυτοποίησης των στοιχείων του Αρχή με αρμοδιότητα βεβαίωσης (ΚΕΠ ή Δικηγορικός Σύλλογος) και στη συνέχεια επιλέγει Καταχώρηση Αίτησης Αφού ολοκληρωθεί η καταχώρηση της αίτησης, ο δικαιούχος τυπώνει την αίτηση που έλαβε στο mail του, το οποίο υπογράφει, και μαζί με αντίγραφο της αστυνομικής του ταυτότητας, τα επικυρώνει  στο Δικηγορικό του Σύλλογο ή σε ΚΕΠ και τα αποστέλλει ταχυδρομικώς στη «BYTE COMPUTER ABEE», στη διεύθυνση Καλιρρόης 98 και Τριβόλη Αθήνα ΤΚ 11741 και θέμα «Για έκδοση εγκεκριμένου πιστοποιητικού ηλεκτρονικής υπογραφής»

Όταν ελεγχθούν τα δικαιολογητικά από την Αρχή Εγγραφής αποστέλλεται νέο Email στο δικηγόρο με το οποίο καλείται να ορίσει τον προσωπικό κωδικό (password), τον οποίο θα χρησιμοποιεί στην εγκεκριμένη ηλεκτρονική του υπογραφή:

ΠΡΟΣΟΧΗ!

Στο συγκεκριμένο βήμα, οι επιλογές αποστολής OTP και αποδοχής των όρων προϋποθέτουν πως ο δικηγόρος έχει αναγνώσει το κείμενο με τους όρους στο δεξί μέρος της οθόνη έως τέλος (Scroll Down).

Ο κωδικός θα πρέπει να αποτελείται από τουλάχιστον οκτώ (8) χαρακτήρες, με τουλάχιστον έναν (1) χαρακτήρα από τις κατηγορίες a – z, A – Z, 0 – 9 και τα σύμβολα !@#$%^&*()_- Εφόσον συμπληρωθούν τα απαραίτητα πεδία (password, OTP) και συμφωνήσει με τους Όρους Χρήσης, επιλέγει «Έκδοση Εγκεκριμένου Πιστοποιητικού Ηλεκτρονικής Υπογραφής».

Σε αυτό το στάδιο, ζητείται από τον χρήστη να καταχωρήσει δεύτερο κωδικό ΟΤΡ για την ολοκλήρωση της διαδικασίας. Δεν θα πρέπει να γίνει ανανέωση ή κλείσιμο της σελίδας μέχρι να ολοκληρωθεί η διαδικασία! Με την ολοκλήρωση και αυτού του βήματος, ο δικαιούχος έχει ενεργοποιήσει το Εγκεκριμένο Πιστοποιητικό του Ηλεκτρονικής Υπογραφής και είναι έτοιμο προς χρήση.

Τέλος, ο χρήστης λαμβάνει ένα ενημερωτικό email για την επιβεβαίωση της έκδοσης του Εγκεκριμένου Πιστοποιητικού Ηλεκτρονικής Υπογραφής: Για να υπογράψει απομακρυσμένα ο δικηγόρος εισέρχεται στην διαδικτυακή πύλη https://sign.e-signature.gov.gr/

ΠΡΟΣΟΧΗ:

Υπενθυμίζουμε ότι ο δικαιούχος θα πρέπει να διαφυλάξει τα στοιχεία πρόσβασής του (username και password).  Απώλεια του προσωπικού κωδικού πρόσβασης απαιτεί ανάκληση και επανέκδοση του εγκεκριμένου Πιστοποιητικού Ηλεκτρονικής Υπογραφής. Επίσης, σε περίπτωση που έχει επιλέξει μέθοδο λήψης ΟΤΡ μέσω κινητού, ο δικαιούχος θα πρέπει να διαφυλάξει τα QR Codes, καθώς δεν είναι δυνατή η επαναποστολή τους.

ΟΔΗΓΙΕΣ ΧΡΗΣΗΣ

 

Ενημέρωση για τις ψηφιακές υπογραφές - Τι πρέπει να κάνουν οι δικηγόροι

 

Απόκτηση δωρεάν ψηφιακών πιστοποιητικών με τριετή (3) ισχύ, για όλους τους δικηγόρους που δεν έχουν λάβει ψηφιακή υπογραφή ή επίκειται η λήξη αυτών στις 24-6-2025.

Οι δικηγόροι θα πρέπει να ακολουθήσουν την διαδικασία απόκτησης Άυλης ηλεκτρονικής υπογραφής μέσω gov.gr  

Κάντε “κλίκ” δεξιά για την ΕΝΑΡΞΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ

Αποκλειστικές ΜΕΘΟΔΟΙ ταυτοποίησης  δικηγόρων:

Α) Πρώτη μέθοδος: Μέσω αρχής με αρμοδιότητας βεβαίωσης γνησίου της υπογραφής ΚΕΠ ή οικείου Δικηγορικού Συλλόγου

Στην προκειμένη περίπτωση ο δικηγόρος θα πρέπει να εμφανιστεί αυτοπροσώπως ενώπιον ΚΕΠ ή στα γραφεία του οικείου Δικηγορικού Συλλόγου για την επικύρωση του γνησίου της υπογραφής των κάτωθι εγγράφων:

α) της αιτήσεως την οποία θα λάβει στην δηλωθείσα διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail) και

β) επικύρωση ακριβούς αντιγράφου του ταυτοποιητικού του εγγράφου (OXI δικηγορική ταυτότητα) από ΚΕΠ ή 

β1) γνήσιο της υπογραφής του ιδίου του δικηγόρου ή συναδέλφου του στην επικύρωση του ταυτοποιητικού εγγράφου (OXI δικηγορική ταυτότητα) κατ΄άρθρο 36 παρ.1 περ.γ του Κώδικα Δικηγόρων (ν.4194/2013 ΦΕΚ Α 208).

Στη συνέχεια τα έγγραφα α,β ή β1 Θα πρέπει να αποσταλούν με ταχυδρομική επιστολή (ή courier):

Στην διεύθυνση: Καλλιρρόης 98 & Τριβόλη, ΤΚ 11741 Αθήνα. Στον φάκελο θα αναγράφεται Θέμα: Για την Έκδοση Εγκεκριμένου Πιστοποιητικού Ηλεκτρονικής Υπογραφής και  Παραλήπτης: Byte Computer ΑΒΕΕ

Β) Δεύτερη μέθοδος: Αυτοπροσώπως 

Με προγραμματισμένο ραντεβού που θα ορίσει κατά την έναρξη της διαδικασίας. Στο προγραμματισμένο ραντεβού ο δικηγόρος θα πρέπει να έχει στην κατοχή του τα κάτωθι δικαιολογητικά:

1. Πρωτότυπο και απλό αντίγραφο του ταυτοποιητικού έγγραφο (όχι δικηγορική ταυτότητα),

2. Εκτυπωμένη  την αίτηση που θα λάβει μέσω της δηλωθείσας διεύθυνσης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail).

Το ραντεβού ταυτοποίησης και παραλαβής των δικαιολογητικών του, θα πραγματοποιηθεί στα γραφεία της Αρχής Εγγραφής στην Αθήνα, οδός Καλλιρρόης 98 & Τριβόλη (ΤΚ 11741).

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΣΗΜΕΙΩΣΗ:

Η Μέθοδος ταυτοποίησης μέσω υπάρχοντος πιστοποιητικού εγκεκριμένης ηλεκτρονικής υπογραφής σε ισχύ από την ΑΠΕΔ.

Η μέθοδος αυτή ΔΕΝ ισχύει  για τους δικηγόρους που έχουν ψηφιακή υπογραφή από το e-ΓΕΜΗ.

 

ΠΡΟΣΟΧΗ! Αυτή η μέθοδος ταυτοποίησης αφορά αποκλειστικά δικαιούχους, οι οποίοι διαθέτουν εγκεκριμένη ηλεκτρονική υπογραφή της Αρχής Πιστοποίησης του Ελληνικού

Δημοσίου (ΑΠΕΔ) που βρίσκεται σε ισχύ και δεν έχει εκδοθεί μετά τις 22/07/24.

 

ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ:

Εγχειρίδιο υποβολής αιτημάτων χορήγησης και ανάκλησης ΨΠ

Εγχειρίδιο χρήσης της εφαρμογής webSign

Συχνές ερωτήσεις Άυλων ηλεκτρονικών Υπογραφών

Πλατφόρμα ψηφιακής εξυπηρέτησης Support.gov.grΠΛΑΤΦΟΡΜΑ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗΣ

Υπεύθυνος φορέας εξυπηρέτησης : Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης (ΥΨηΔ).

 

Σύντομες οδηγίες

Εγχειρίδιο υποβολής αιτημάτων χορήγησης και ανάκλησης ΨΠ

Εγχειρίδιο χρήσης της εφαρμογής webSign

ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΑΒΑΛΑΣ

Copyright © 2016. All Rights Reserved.